‘Ik heb Ulrike de afgelopen jaren gevraagd om voor Plan Nederland bijdragen te leveren aan ons jaarverslag, aan teksten, video’s en online magazines. Dat heeft een uitstekende samenwerking opgeleverd en producten van hoge kwaliteit. Ik was onder de indruk van haar creativiteit in het beginstadium van een traject en daarna van haar zorgvuldigheid en vasthoudendheid bij de uitvoering. En de koekjes die ze vaak op tafel zet leveren net wat extra energie op om een intensieve bespreking tot een goed einde te brengen.’- Jan Ormel, Hoofd communicatie Plan Nederland
‘Ik werk al jaren met Ulrike samen om ervoor te zorgen dat ons blad B drie keer per jaar uitkomt. Ik zie haar als verlengstuk van onze organisatie, als collega in plaats van leverancier. Ze heeft en onderhoudt namens BVN contacten met vormgevers, tekstschrijvers, redactieleden, zorgverleners en patiënten, doet dat vanuit oprechte betrokkenheid, een warm hart en de professionaliteit van een vakvrouw. Accuratesse heeft ze hoog in het vaandel. Als bladmanager heeft ze qua planning en organisatie de touwtjes stevig in handen en zorgt ze ervoor dat er steeds weer een hoogwaardig blad bij onze doelgroep op de mat ligt.’- Maaike Schuurman, projectleider en coördinator blad B Borstkankervereniging Nederland (BVN)
‘Dit is de eerste keer dat iemand iets over mij heeft geschreven, waar ik het helemaal mee eens ben.’- Sylvia Davenschot, geïnterviewd voor B, het magazine van Borstkankervereniging Nederland
‘Ulrike is creatief en geordend, een waardevolle combinatie.’- Jan Kooning, senior relatiemanager JDRF en in het verleden collega bij Natuurmonumenten
‘Als projectcoördinator/bureaumanager/hoofdredacteur is Ulrike Schmidt een echte teamspeler. Ulrike weet welke informatie journalisten, tekstschrijvers, fotografen en vormgevers nodig hebben om snel en efficiënt aan de slag te kunnen. De opdrachtnemer wordt daarmee aangesproken op zijn expertise en ervaring. Deze creatieve wisselwerking leidt tot onderscheidende producten. Met gevoel en diplomatie waakt Ulrike over afspraken en deadlines. Daarmee is ze uitermate geschikt als spin in het web bij het aansturen van creatieve teams.’- Michel Verschoor, eigenaar Groenblauw Copy & Content, in het verleden opdrachtnemer